- Увод
- Глава първа. Интелектуално развитие и творчество
2.1. Проблемът за интелектуалното развитие във възгледите на наши и чужди педагози и психолози
2.2. Интелектуално развитие на децата в края на предучилищния
период
2.3. Проблемът за творчеството и творческата личност
2.4. Развитие и творчество при 6 – 7 годишните деца
3. Глава втора. Организация и методика на изследването
3.1. Цел и задачи на изследването
3.2. Експериментално изследване на проблема
4. Глава трета. Анализ на резултатите от експеримента
5. Обобщения и изводи
6. Литература
7. Приложения
- Увод
Динамиката на времето, на възгледите и на личностното развитие на детето са причина да се поставят под съмнение и да се опровергаят частично или пълно много от утвърдените вече теории, както и да се поставят нови въпроси за решаване. Многобройните проучвания на човешкия ум водят до създаване на различни интерпретации при дефинирането на интелекта. Общото в схващанията им е, че се възприема като сложна психическа структура, която се нуждае от грижливо проучване.
Обобщавайки резултатите от редица теоретични и експериментални изследвания, редица психолози стигат до извода, че приблизително 2/3 от умственото развитие на човек се извършва през първите седем години от живота му. Оттук следва изводът за голямата роля на предучилищната възраст за по – нататъшното интелектуално развитие на човек. Развитието на детския интелект в предучилищна възраст е най – важната съставна част от неговото общо психическо развитие, подготовката за училище и за целия му бъдещ живот.
Друг актуален въпрос, занимаващ учените от много страни, е въпросът за творческата реализация на човека. Без творческата реализация на хората не могат да се създават и овладяват онези морални и материални ценности, които движат обществено и културно развитие напред. У всяко дете има потенциални възможности за творческа изява в някоя сфера на живота. И колкото по – рано се открият и развият те, толкова повече ще спечели обществото и личността.
Един от важните въпроси на детската психология и педагогика е въпросът за детското творчество, за ранното му диагностициране, за технологиите за развитието на творческите заложби и значението на творчеството за общото развитие на детето.
Динамичността на детството и голямата пластичност на детския организъм в предучилищна възраст предполагат задълбочено решаване на проблемите на този възрастов период.
- Глава втора. Интелектуално развитие и творчество
2.1. Проблемът за интелектуалното развитие във възгледите на наши и чужди педагози и психолози
В края на XX век – векът на електрониката и персоналния компютър, информацията е толкова обемна и откритията са толкова много, че е необходима задълбочена подготовка още от най – ранна възраст.
Когато човешкият опит бил неголям, той се усвоявал в процеса на практическото общуване на детето със света с помощта на родителите. Днес обучението започва от най – ранна възраст и детската градина е първото стъпало в системата на образователните заведения.
Задачата за повишаване на интелектуалното равнище на подрастващите е част от глобалната цел…
Мария Божинова
Здравейте,интересувам се от една дипломна работа от вашия блок „Взаимовръзка между интелектуалното развитие и креативност при 6 – 7 годишните деца“.Бих искала да ви попитам как бих могла да се сдобия с нея?